Kurz tvůrčího psaní pro sluníčkáře

06.07.2018 12:08

Žijeme v době, kdy si každá druhá dívka myslí, že by se mohla stát spisovatelkou. Tento syndrom postihl také Margot. Měla plno talentů, byla krásná, šikovná a intelektuální. Všechno, na co sáhla, vypadalo nečekaně vyspěle a umělecky. Kromě modelingu malovala, hrála na piáno a tak se přirozeně posunula i k psaní. Nejdřív psala poezii, ale když viděla, jak se Havel s knihou trápí, začala mu pomáhat. Nakonec se přihlásila do jedné literární akademie.

„Nechceš tam chodit se mnou?“ zeptala se, „jsou tam hrozně zajímavý nekonvenční lidi.“

Havel se zasekl na druhém románu. Hledal svůj osobitý výraz a ten byl stále ve hvězdách. Měl málo odžito a neměl ani patřičný odstup ani patřičný nadhled. Margot se seznámila s Ester, s redaktorkou z jednoho státem dotovaného časopisu. Byl to obskurní časopis, který téměř nikdo nečetl. Ester už vydala román, v literárních kruzích uznávaný. Měla velmi lehký styl s pečlivě vykrouženými souvětími.   

„Jestli chceš,“ řekla Havlovi, „můžu ti něco vydat…“

Havla to samozřejmě potěšilo. Pochopil, že kurzy tvůrčího psaní nejsou úplně k ničemu. 

 

18. kapitola z románu Pseudochlap

Celý text bude zveřejněn v pravý čas na blog.iDNES.cz